به نقل از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری چند شرکت هواپیمایی ساختار توزیع و فروش بلیت به صورت سیستمی را ندارند و باید به ایرلاینها فرصت دهیم فروش چارتری خود را به حداقل برسانند.
عابدزاده در پاسخ به اینکه چند درصد بلیتها به صورت چارتری فروخته میشود؟ اعلام کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد پروازها چارتری هستند که باید به سمت برنامه تعریف شده حرکت و در این رابطه کیش و قشم را جدا کنیم.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به اینکه علت جدا کردن کیش و قشم به دلیل سودده بودن این مساله است، اظهار کرد: بحث سوددهتر شدن نیست و صنعت هواپیمایی در ایران سود نمیبرد و در کشور ما نیز همین روال وجود دارد. کیش و قشم به دلیل مسائلی همچون اسکان، شرایط ویژهای دارند و معمولاً مردم سعی میکنند که از قبل شرایط اسکان خود را در نظر بگیرند و مسئولان خواستار این هستند که بلیتها به صورت چارتری ارائه شود، اما مردم باید در این رابطه برنامهریزی بهتری داشته باشند.
وی ادامه داد: ما به سمت عرضه و تقاضا حرکت میکنیم و شاهد هستیم که در برخی مسیرها که تقاضا بالاست، نرخها کاهش یافته است و مقاصدی همچون کیش و مشهد مقدس از این دست هستند.